HTML

Boogie Mamma

Az egyik leghosszabb ideje aktív magyar skazenekar, rengeteg poénnal, fetrengéssel, ugrálással, évi néhány nagy koncerttel és egy hébe-hóba frissülő bloggal.

Friss topikok

2009.10.21. 17:24 Zubreczki Dávid

04. Stroboszkóp (Stadionok)

Boogie Mamma: Stroboszkóp by boogiemamma

Vagy töltsd le innen a wma fájlt (4.84 MB)

Stroboszkóp (Stadionok)

Villog a lámpa a stroboszkópban,
Ahogy az R betű a Telesportban,
Mint régen
A képen,
Megy fel a Nyilasi (Détári) valamelyik szélen
És újra, belövi a balsarokba,
Ahova az előbb rúgta,
Csak kicsikét lassabban.
S azt mondják, s azt mondják, s azt mondják:
De szép gól!
 

Nincs itt egy szívatlan vendég
Sem, akihez most odamennék,
Hogy: kérem
Önt szépen,
Mondja meg nekem mi ez itt éppen,
Mert mi némafilmben játszunk,
Úgy mozog kezünk, lábunk.
Hol van kevesebb fény?
S azt mondja, s azt mondja, s azt mondja:
Nem tudja.
 

Meg azt, hogy hozzá lehet látni,
Nem kell hozzá látni
Minden pillanatot, nekem elég,
Ha minden páros számú belép
Az emberi szembe.
S az a lány ott szemben
Tetszik nekem igaz, de még
Látnom kell a másik felét,
Mert követem szemmel a partin,
Ami két órája tart itt,
De még csak egy órányit láttam,
A másikat elhibáztam,
Mert a másodpercek felét
Tette ki a sötét,
És csak a többit a fény.
 

Vegye le a gombról a kezét, ha remeg
A fénytechnikus, mert elveszhetek,
Mint régen
Az égen
Szállt el a sárkány, s közben a réten
A kislány az egereket itatja bőszen
Hüppög nem érti ő sem
Miért repült így el.
S azt mondja az anyja, hogy: újat veszünk majd.

A Stroboszkóp már az első demókazinkon rajta volt, vagyis épp tíz éves, de elég hamar kikopott a repertoárból. Ennek ellenére mai napig vannak olyan elvetemültek, akik kérik koncerteken, az ő kedvükért szerepeljen itt a dal - magukra vessenek. Elég ha annyit mondok róla, hangszerelésében olyan magasrendű zeneesztétikai szempontok vezérelték Fekete Bandi gitárost, hogy például az elejét fél kézzel is lehessen játszani - amíg ő a másikkal ördögvillát mutathat körbe a közönségnek.

A dalban megjelennek gyermekkorom nagy sztárjai Détári és Nyilasi - nem csoda, hogy a Stadionok mellé sorolódott a szám. Megjegyzem, egyes régi Vörös Yukas koncerteken Kutya kérésére Törőcsikkel hangzott el a Stroboszkóp. Apropó Kutya! Holnap Last Minute szülinapi koncert a Blue River állóhajón! Biztos nagy buli lesz (de természetesen a részvétel nem mentesít a november 12-i Dürer Kertes megjelenés alól!).

Dal: Fekete András, Zubreczki Dávid.

Szöveg: Zubreczki Dávid.

Zenél: Ágoston Gábor - dob, Szili Miklós - gitár, basszusgitár, Zubreczki Dávid - ének.

Producer/zenei rendező/hangszerelő: Ágoston Gábor, Szili Miklós.

Felvétel, keverés: Abnormal Hangstúdió, Philipp László.

19 komment

Címkék: stadionok kettes metró album


A bejegyzés trackback címe:

https://boogiemamma.blog.hu/api/trackback/id/tr91465113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viola, a ló 2009.10.21. 23:41:01

Én annyira szeretném rendes minőségben és mp3-ban... Túl sokat kérek?

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.10.22. 03:22:33

@Szent Zebulon főállású szociálinkvizítor: jó reggelt, gőzöm nincs : ) én ebben a wma-ban kaptam, csak azt nem lehetett sehova sem feltölteni, úgyhogy letöltöttem hozzá egy ingyenes átalakítót, amelyik ezt csinálta belőle. Mármint ami a SoundCloudban szól. Az elég jó? Azt letölthetővé teszem akkor, bár az nekem nem tűnik olyan jó minőségűnek :S Na majd megkérdezek valami illetékest!

Wilika · http://wilika.hu 2009.10.23. 13:39:36

Fú, az jó lenne, mp3-ban én is jobban hiszek :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.10.23. 16:26:20

@Wilika: @Szent Zebulon főállású szociálinkvizítor: letölthetővé tette, mint mondtam, csak nehéz észrevenni : ) az a kis fekete, lefele mutató nyíl az a soundcloud lejátszóján. csak azért nem forszíroztam, mert nem tudom, mennyit romlott a minőség az mp3-asítás során...

Wilika · http://wilika.hu 2009.10.23. 20:02:44

igen, már mondani akartam, hogy nééémá, ot letölthető, csak egyrészt még le sem töltöttem, hogy leMEO-zzam, másrészt, a többinél nincs olyan, aztán féltem, hogy csak én vagyok a lökött. :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.10.23. 20:05:43

@Wilika: ha gondoljátok beállítom a többinél is, ez nem vmi jogpara vagy ilyesmi, csak azt akartam, hogy a lehető legjobb hangminőségben menjenek le a cuccok.

Wilika · http://wilika.hu 2009.10.23. 20:11:23

na majd ránézek. :)
OFF: Amúgy a dalok.hu nem lehetett volna alternatíva? (bevallom fogalmam sincs, milyen feltételek mellett működik, szóval szimplán kérdés)

Zubipeti 2009.10.23. 23:34:35

Dá! Régebben szebben kiénekelted ezeket a magas hangokat! Csak nem mutálsz?! :P
Persze így is TopGun ez a szám! :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.10.24. 08:40:48

@Zubipeti: túl sok hormont szedtem a fiatalságom megőrzése érdekében. remélem a koncertig visszaöregszem 4-5 évek huszas éveim elejére és a toppon leszek :)

bajuszur 2009.10.24. 17:18:41

nagyon szép a középrész fokozása, és nagyszerű elgondolás a "félidő"

félig megismerni valakit, a másik árnyékos oldal - szép randiszöveg

"azt mondja az anyja - újat veszünk majd" - tökéletes

bajuszur 2009.10.25. 18:46:17

1. a gól gól gól - t nem akartátok kórusra csinálni? vagy játszani a panorámával?

2. mellesleg a basszusgitár is gyönyörűeket játszik

3. miért repült-ek! így el....?

dá, egyébként ez iszonyú szép szám, nagyon tetszik, a romantikus rész, az anya a sárkánnyal és lánnyal, elbűvöl

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.10.25. 19:18:45

köszönünk minden dicséretet :)

@bajuszur: a gól-gól nem is tudom miért nem lett kórussal felvéve talán mert olyan egyesével összedobálódott lett az egész lemez. ha belegondolok, h az első sávokat tavaly novemberben vettük fel, az utolsókat idén októberben... :)

dr. Chaoshurka 2009.10.26. 00:51:49

www.myspace.com/sandwich4
Élvezzétek! :DDD
Ha van egy kis időtök halgassátok végig a számokat és mondjatok róla véleményt...
píísz Sandwich Crew

iKod 2009.10.26. 13:12:56

Nem értem, hogy miért kopott ki! Ez a lemez egyik legnagyobb slágere!! Én ilyennek szeretem a BoogieMammát! "Brutális", dallamos, mondanivalós. Amikor koncerten játszottátok még nem figyeltem fel rá annyira, de így most megfogott!Jók a kiállások, a leállós refrének, a gondolatok! Ott a helye a dalnak a Nepper, vagy a Kakaóscsiga mellett!!

bajuszur 2009.10.27. 23:22:54

uhh, ezt a számot érdemes jó cuccon hallgatni - ami kihozza lábdobbasszust, ne sajnáljon senki a BM-től jó lehallgató cuccot, eddig vacak asztali kis genius hangszórókon hallgattam, most váltottam - nagyon durva a hangzás
hát igen, ennyit rászánhat a hallgató, ha a zenekar már annyit belerak, szánombánom

bajuszur 2009.11.07. 18:33:47

@ikod: azért, mert ez punkzene, inkább skapunk - de kb. Op.Ivy, Rancid féle módon
Fúvósokkal klasszikusabb ska és a fúvósszekció a hangterjedelmével valahol kilágyít, elveszi ezt a zajfeszességet, amit a trió ad

Ikodoki 2010.01.21. 12:31:40

Ja, és készültek képek a Dürer kertes buliról? Ha igen ezek hol lehetnek?
süti beállítások módosítása